Koolitaja
Jürgen Rakaselg, MSc, Haridus- ja Teadusministeeriumi kaasava hariduse valdkonna juht
Eesmärk
Tõsta osalejate enesekindlust vihase ja agressiivse patsiendi või tema lähedasega toimetulekuks ja anda praktilisi teadmisi ja oskusi võimalike väljakutsuvate suhtlemisolukordade lahendamiseks
Sihtgrupp
Tervishoiutöötajad, kes puutuvad kokku patsientidega potentsiaalselt keerulistes või konfliktsituatsioonides
Õppekeel
Eesti keel
Kirjeldus

Õppe sisu:

  • Agressiivsuse ja viha esinemise algoritm, kognitiivse võimekuse muutused, suhtlemise põhimõtted erinevates etappides.
  • Agressiivsuse neli seadust ja agressiivsuse liigid
    agressiivse käitumise algpõhjused ja olustikulised ning suhtlemisvõtted olukorras tegutsemiseks.
  • Teisi kahjustava käitumise õiguslik regulatsioon, hädakaitse ja selle piirid.
  • Füüsiline osa: positsioneerimine emotsionaalselt laetud olukordades, patsienti ja töötajat säästev enesekaitse enimesinevate ründeolukordade puhul, patsiendi transportimise ja ohjeldamise üldpõhimõtted – paiknemine, liikumine ja kinni hoidmise põhitõed.

 

Ajakava: 

09:00 - 10:30 - Väljakutsuvad suhtlemisolukorrad - ohu hindamine ja tõlgendamine, reageerimine
10:30 - 10:45 - PAUS
10:45 - 12:15 -  Agressiivsuse ja viha põhjused, vihastumise erinevad tasemed
12:15 - 13:00 - LÕUNAPAUS
13:00 - 14:30 - Olustikulised ning verbaalsed võimalused olukorra eskaleerumise vältimiseks ja pinge leevendamiseks
14:30 - 14:40 - PAUS
14:40 - 16:00 - Füüsilise sekkumise eetilised aspektid ja juriidiline alus, õigusvastasuse välistamine. Sündmuse dokumenteerimine. Koolituse kokkuvõte ja tagasiside

 

Koolitusel osalejatel palume kanda mugavaid riideid, koolitus sisaldab praktilisi/füüsilisi harjutusi!